Voedingstips voor de feestdagen

Wil jij de feestdagen goed doorkomen en daarna niet meteen 2 kilo zwaarder zijn? Dan loont het de moeite deze blog goed door te nemen en de tips en adviezen toe te passen.
Zo heb je lekkere, gezellige maar zeker ook niet al te ongezonde feestdagen!

Voeding:

  • Eet niet te veel op niet feestdagen
  • Zet naast de lekkernijen ook  een flinke schaal    rauwkost met bv tzatziki dip neer
  • Sla geen maaltijden over om kcal te besparen, je gaat gegarandeerd meer snoepen
  • Probeer ook het aantal snacks voordat je met  de grote maaltijden begint te beperken
  • Een klein, maar lekker stukje wild is ook genieten
  • Zorg dat het kerstdiner ook voldoende groente bevat
  • Wissel alcohol af met  caloriearme  dranken
  • Geef wat over is weg  aan anderen

Beweging:

  • Geniet voor het   kerstdiner van een frisse winterwandeling
  • Begin je kerstdag goed met een klein rondje joggen of fietsen
  • Geef een Nintendo -Wii cadeau, en speel actief mee tijdens de feestdagen

Wist je dat:

  • Taai Taai poppen helemaal niet zoveel kcal bevatten.
  • Wild vlees vaak mager vlees is
  • Door groente aan je jus toe te voegen, je de jus op smaak brengt en een hogere groente intake haalt.

Zelf oliebollen bakken?

  • Maak ze kleiner!!
  • Gebruik vloeibaar vet
  • Zorg dat het vet goed heet is >180 graden
  • Eet er niet teveel!!
By | 2017-07-17T09:06:59+01:00 december 30th, 2012|Blog|Reacties uitgeschakeld voor Voedingstips voor de feestdagen

About the Author: